söndag 16 januari 2011

Ja så är det söndag. Tvättar mellan 10-13 vilket är nödvändigt men inte så roligt. Man blir så låst av att ha tvätttid. Kan inte åka iväg och hitta på något förrän det är färdigt. Dagen började kl halv åtta , och Johanna har ritat fina teckningar som hon vill skicka till Bolibompa. Hon kan inte riktigt förstå att man inte kan skicka teckningarna genom datorn utan man måste lägga dem i ett kuvert och lägga dem i postlådan. Hon menar ju att Bolibompa finns ju i datorn så då SKA det ju gå att skicka dem via den. Ja barn och deras funderingar. Häromdagen så skulle vi åka inom lillebror och mata hans katter, jag halka på hans glashaka trappa och slog mig rätt bra. Johannes kommentar var att: jag har aldrig sett dig trilla innan mamma. Gissa om jag skrattade. Är en väldigt rolig ålder hon är i. Så omedelbar och spontan. Ammie har börjat prata hela meningar nu. Jag blev helt paff när hon sa: kan jag klättra upp i Johannes säng? ( de har en våningsäng) jag fick förklara för henne att det inte gick, för att jag var rädd att hon skulle trilla ner. Men hjärtat tog iaf ett skutt när jag förstod allt hon sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar